Természetesen! Íme egy egyedi megfogalmazás a "4 keréken" témájában: "Az utazás élménye négy robusztus keréken bontakozik ki, ahol a szabadság szelleme és az út felfedezésének izgalma egyesül. Ezek a négy kerekek nem csupán a mozgás eszközei, hanem a kal


A Tesla nagy reményeket fűzött a futurisztikus pick-upjához, azonban egyre nyilvánvalóbb, hogy Elon Musk második megszólalása lesz a valóság, amely úgy hangzott, hogy "megástuk a sírunkat", mármint a Cybertruckkal. Mondta ezt még tavaly a Tesla vezetője, annak ellenére, hogy 2024-ben Amerika legnépszerűbb pick-upja volt a Cybertruck. Idénre azt tervezték, hogy 250.000 példányt fognak belőle értékesíteni, viszont jelen állás szerint úgy fest, hogy a gyártó boldog lehet, ha sikerül 20.000-et eladni az autóból.

A Cybertruck értékesítését számos tényező nehezíti, és az európai piac különösen problémásnak bizonyul. A jármű nem felel meg a szigorú helyi előírásoknak, ami lényegében ellehetetleníti az értékesítését. Az autó orrának éles formája különösen aggasztó, hiszen gyalogosgázolás esetén jelentős sérüléseket okozhat. Európában emellett a Tesla iránti érdeklődés is csökkent, különösen miután Elon Musk Donald Trump mellé állt. A tőkével rendelkező vásárlók elfordultak a márkától, és hiába próbálta Musk visszanyerni a bizalmukat, miután eltávolodott Trumptól, a helyzet nem javult. A Tesla számára tehát nem csupán a jogi akadályok, hanem a reputációs problémák is komoly kihívást jelentenek.

Mi lehet az amerikai vásárlók dilemmája a Cybertruckkal kapcsolatban? Nyilvánvaló, hogy a Tesla iránti elutasítással kapcsolatos érzések is szerepet játszanak, hiszen akad egy bizonyos réteg, amely elvből nem hajlandó Teslát venni Elon Musk miatt. Azonban valószínű, hogy ez a csoport nem a legnagyobb. A lényegesebb probléma inkább az árképzésben rejlik. Emlékezzünk csak vissza, amikor Musk bemutatta a Cybertruckot: akkor azt ígérte, hogy az alapmodell 39.900 dollárért lesz elérhető. Ehhez képest a realitás az, hogy a legolcsóbb verzióért 69.990 dollárt kell kifizetni. Persze, az állami kedvezmények még érvényben vannak, de ezek levonása után is 62 ezer dollár körüli összeg jön ki a futurisztikus pick-up esetében, míg a készleten lévő legalacsonyabb ár 64 ezer dollár. Ezekkel az árakkal nem meglepő, hogy a vásárlók nem rohannak a vásárlásért.

Tavaly még volt kereslet a típus iránt, az árak pedig azóta sem változtak. A magyarázat abban keresendő, hogy a Cybertruck egy megosztó autó, megvan az a réteg, aki sugárban tudna tőle hányni, de megvan az a réteg is, akit lenyűgöz. Utóbbiak körében egészen biztosan sokan voltak, akiknek megvolt a szükséges anyagi fedezetük, szerettek volna egy nem mindennapi autót, és megvásárolták a Cybertruckot, csakhogy ezek szerint azok tábora, akiknek tetszik a Cybertruck, akiknek van elég pénzük rá, és akik még nem vettek, kimerült, ezért történhet meg az, hogy a Tesla idén a modell kapcsán kitűzött céljának a 10%-át sem fogja tudni elérni. Ez pedig egészen biztosan nagyon fáj a gyártónak.

Nem meglepő tehát, hogy a márkának - kényszerűségből - cselekednie kell, és a Cybertruck jövőjével kapcsolatos hírek is egyre szaporodnak. A Tesla egy kisebb, utilitáriusabb pick-up fejlesztésén dolgozik, amit Lars Moravy, a cég egyik vezető mérnöke is megerősített a sajtó előtt. Moravy kifejtette, hogy már "pörög a stúdió" az új modell tervein, amelynek célja egy költséghatékonyabb és praktikusabb jármű létrehozása, amely alkalmas csomagszállításra és akár a robottaxiflottákban is használható.

Ha a Tesla valóban ezt a célt tűzte ki maga elé, akkor nem árt sietnie, hiszen egyre több gyártó készül hasonló típusú modellek bemutatására a közeljövőben. A Kia is nem sokára leleplezi saját koncepcióját, míg a Ford 2028-ra egy megfizethető elektromos, Ranger-méretű platóval rukkol elő. Ezen kívül a Ram is aktívan fejleszti a saját kisebb villanyplatóját, és még az Amazonhoz kapcsolódó Slate nevű startup is dolgozik egy körülbelül 28 ezer dolláros, alapfelszereltségű minitruckon.

Mindezek fényében, hogyha a Tesla versenyben akar maradni, akkor egy 30-35 ezer dolláros árral kell jönnie, ami nem lesz egyszerű, hiszen a Cybertruck egy bonyolult felépítésű modell, aminek az elkészítése nem olcsó. Azt is meg kell említeni, hogy itt már sokkal inkább egy haszongépjármű kategóriában kellene helytállni. Rendben, hogy a Cybertruckot is arra tervezték, de nagy valószínűséggel az eddigi vásárlók nem elsősorban az amerikai farmokon használják a típust. Egy haszongépjármű esetében pedig már nem szempont az, hogy különleges legyen, sőt lehet, hogy sokak számára egyenesen visszataszító lesz a modell sci-fikből kiragadott formája. Őket pedig az árral lehet elsősorban meggyőzni. De az is tény, hogy ha a konkurencia hamarabb be tudja mutatni a saját villanyplatósát, akkor a Tesla nagy lépéshátrányba fog kerülni.

Az egykori cseh márkának bőven vannak olyan modelljei, amelyek kiállták az idő próbáját, ennek ellenére mégsem terjedtek el annyira, mint a jelenlegi anyavállalat, a

Volkswagen típusai. Pedig ha kicsit közelebbről megnézzük, a "csomagolás" alatt nagyrészt - ha nem teljes egészében - ugyanazt a technikát találjuk. Most viszont egy újdonságnak számító dologgal készülnek: szeptember elején leleplezik az első elektromos kombi Skoda tanulmányautót.

Minderre a Müncheni Autószalonon fog sor kerülni, ott fogják bemutatni a Vision O nevű tanulmányautót, amely a Modern Solid designnyelv következő evolúcióját jelenti. A koncepcióról már megosztottak egy fotót, amin a tanulmányautó vékony nappali menetfényeit lehet látni, valamint az áramvonalas formát. A koncepció belsejéről egyelőre nem mutattak képeket, erre alighanem egészen szeptemberig várni kell, viszont a gyártó közleménye szerint a felhasználói élmény, az anyaghasználat és a funkcionalitás is kulcsfontosságú lesz. Ezt a felsorolást pedig el is lehet hinni a Skodának, hiszen mindezt meg lehet találni a jelenlegi modellekben is, ilyen értelemben nem kell aggódni, hogy igazat mond-e.

Továbbá ténylegesen lehet számítani egy nagyobb "dobásra" a Vision O kapcsán, hiszen a Skoda idén ünnepli a 130. születésnapját, így a tanulmányautóval feltehetőleg azt is be akarják bizonyítani, hogy mennyire fontos szerepet játszanak a kombik a márka történetében. És valóban fontos ez a szerep, hiszen 1998 óta több mint 3 millió Octavia kombi készült, és akkor még nem is beszéltünk a többi típusról, amelyekből szintén készült kombi változat is.

A Skoda vezérigazgatója a legfrissebb közleményében kiemelte, hogy a Vision O nem csupán egy új dizájnirányzatot képvisel, hanem alapjaiban határozza meg a márka jövőbeli pozícióját ebben a szegmensben. Izgatottan várjuk, milyen újdonságokat tartogat számunkra ez a koncepció, és hamarosan fény derül a részletekre!

A spanyol Seat márkájából 2018-ban létrejött a Cupra, amely azóta figyelemre méltó sikereket könyvelhet el. Az előző fél év különösen kedvező volt számukra, hiszen az eladásaik 33,4%-os növekedést mutattak. Ha a tervek a várakozásoknak megfelelően valósulnak meg, néhány hónapon belül elérhetik az egymillió legyártott autó mérföldkövét is.

A Cupra ambiciózus tervei között szerepelt, hogy az évtized végére megveti a lábát az Egyesült Államokban. Ezt a folyamatot már idén el szerették volna kezdeni, de jelenleg úgy tűnik, hogy visszavonulót fújnak. Fontos hangsúlyozni, hogy nem mondtak le a belépésről, csupán elhalasztották a megvalósítást addig, amíg a piaci helyzet stabilizálódik. A márka képviselői a Motor1-nek elmondták, hogy a döntés mögött az autóipart érintő folyamatos kihívások és a dinamikus piaci környezet áll.

Sokan úgy gondolják, hogy a Volkswagen cégcsoport almárkájának, a Cupra-nak az amerikai piaci belépésének elhalasztásának legfőbb oka Donald Trump amerikai elnök vámpolitikájának kiszámíthatatlansága. Az Egyesült Államok az utóbbi időszakban különféle vámokat vezetett be, amelyek érintik az ázsiai országokat, a szomszédos államokat és Európát is, ezzel megnehezítve az import és export folyamatait. Ez különösen problémás lehet egy olyan márka számára, mint a Cupra, amely eddig kizárólag az európai piacon volt jelen.

A Cupra ambíciója nem csupán az európai modellek áthozatalára korlátozódott az amerikai piacra, bár ezek a bevezetés alapjául szolgálnának. A spanyol gyártó két elektromos modell bemutatásával tervezte megkezdeni az amerikai kalandját, ezt követően pedig hibrid, plug-in hibrid és hagyományos belső égésű motoros autók is érkeztek volna. Emellett egyedi, piacspecifikus típust is készítettek volna, amely az amerikai vásárlók ízlését tükrözi. A tervek között szerepelt egy szilárd kereskedői hálózat kiépítése is, amely a keleti és nyugati part mentén, valamint a Sun Belt államokban (mint például Florida, Georgia, Dél-Karolina, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas, Új-Mexikó, Arizona, Nevada és Kalifornia) működne.

Fontos hangsúlyozni, hogy az amerikai piacra való belépésre irányuló tervek nem álltak le véglegesen, csupán határozatlan időre elhalasztották őket. Ezzel a döntéssel a Cupra nem egyedül van: nemrégiben a Renault is bejelentette, hogy a piaci környezet instabilitása miatt késlekedik az Apline almárka tengerentúli debütálásával.

Related posts