Nyolc éven át Budapest volt a legfényesebb csillag a térképen, de most a németek feléledtek, és letaszítottak minket a csúcsról. Helló Magyarország!

Szinte hihetetlen, de a magyar főváros nyolc évig tartotta a világcsúcsot a leghosszabb géppel egy hatalmas ágazatban.
A rekorder pedig nem más (volt), mint az 1-es villamos vonalán közlekedő szerelvények, amelyek nem kevesebb, mint 56 méter hosszan nyúlt végig a síneken. Most a németországi Mannheim is beújított pár szerelvényre, amelyek hosszabbak a budapesti villamostól, így mostantól be kell érnünk a második hellyel.
A CAF Urbos a baszk Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) spanyol cég által kifejlesztett villamostípust jelenti, amely már három generáción keresztül bizonyítja megbízhatóságát és modernitását. A járművek szélessége, az ajtók száma és elhelyezkedése, valamint a kocsiszekrények száma a megrendelő specifikációinak megfelelően kerülnek kialakításra. Budapestre az első CAF villamos 2015 márciusában érkezett, amiről az Origo is hírt adott.
Jelenleg három különböző változata létezik a CAF Urbos villamosoknak, ám ez nem jelenti azt, hogy a változatok egymással teljesen azonosak lennének. A legújabb, harmadik verzió már lehetőséget kínál az ACR rendszer integrálására, amely lehetővé teszi a felsővezeték nélküli üzemeltetést. Ezen kívül a kocsiszekrény is átdolgozáson esett át, és a megjelenés is frissült; emellett megjelent az IGBT-technológia, amely a hagyományos fékekhez képest képes a fékezés során a mozgási energiát elektromos árammá átalakítani. Az első példány 2011-ben Sevillában állt forgalomba.
Az 1-es vonalon közlekedő 56 méter hosszú óriás nyolc éven át büszkén viselte a világ leghosszabb villamosának titulust. Ez a kilenc szekcióból álló technikai csoda 67 tonnás súlyával megdöbbentő: ez körülbelül annyi, mint 67 felnőtt elefánt! Képes akár 345 utas szállítására is, így ideális helyszín az elkerülhetetlen szemkontaktusok ügyes kikerülésére. A budappest.hu információi szerint modern és energiahatékony dizájnjának köszönhetően a villamosokat nyugodtan nevezhetjük a közlekedés Tesláinak is.
Az új rekorder Škoda ForCity Smart 38T, amelyet cseh Skoda-csoport 2024 júniusában mutatott be, akkor még nem használták- erről a Railway Supply vasúti közlekedési hírportál számolt be. Az innovatív, 58,7 méterrel leghosszabbnak számító villamos a németországi Rhein-Neckar régió (RNV) közlekedési hatósága számára készült.
A Skoda ForCity Smart 38T azzal tűnik ki, hogy a lenyűgöző hosszúságot mindössze hat szakaszon keresztül éri el, ami egyedülálló a versenytársak között. A villamos az Artic platformra épül, és változó padlószinttel rendelkezik, ami kényelmes fel- és leszállást biztosít az utasok számára. A járművet 1000 mm nyomtávra tervezték, és lenyűgöző befogadóképességgel büszkélkedhet: akár 366 utas, 144 ülőhellyel.
A harmadik leghosszabb villamos is Budapesten közlekedik, ez pedig a 4-es 6-osként ismert Siemens Combino Supra. 54 méteres hossza mellett egy másik különlegessége is van: éjjel-nappal közlekedik, így Budapest legmegbízhatóbb közlekedési eszköze. Egyetlen menet során 350-nél is több utast szállít, 2021-ben pedig napi 330-350 ezer fő utazott rajta a BKK adatai szerint.