A reklám letiltásának oka a modell megjelenése volt, amely nem felelt meg a szabályozásoknak.

A reklámhatóság véleménye alapján a híres divatmárka reklámjában megjelenő modell túlzottan vékony, ami egészségtelennek számít.
A divatmárkák többsége már évek óta tudatosan igyekszik sokszínűséget csempészni kampányaikba és bemutatóikba, figyelembe véve a modellek nemzetiségét, bőrszínét és testalkatát. A korábbi, kórosan vékony idealizálást pedig igyekeznek elkerülni. Ezzel szemben a brit Next divatcég nemrégiben botrányba keveredett, miután az Egyesült Királyság Reklámszabványügyi Hatósága (ASA) egy panaszt követően betiltotta egyik reklámjukat. A panasztevő szerint a hirdetésen szereplő modell egészségtelenül vékony volt, és a hatóság ezt jogosnak találta, így a reklám nem kerülhetett a vásárlók elé.
A divatmárka állásfoglalása szerint nem osztják az ASA döntését. Úgy vélik, hogy a modell bár vékony, de egészséges és tónusos testalkattal rendelkezik, ami számukra fontos szempont.
A cég szóvivője elmondta azt is, a modellt kifejezetten úgy választották ki, hogy a skinny nadrágok passzoljanak rá, egyenes és behajlított lábakkal egyaránt. Kijelentette, hogy egy stylist és termékimázs-menedzser személyesen előzőleg találkozott a modellel, és nem látták úgy, hogy aggódni kellene az egészségi állapota miatt.
Az ASA megállapította, hogy a modell arca nem tűnik kórosan beesettnek, és a karján sem észlelhetők kiálló csontok. Ugyanakkor a hirdetésben szereplő fényképek erőteljesen kiemelik a modell lábának vékonyságát, ezért úgy vélték, hogy a reklám azt a benyomást közvetíti, mintha a modell egészségtelen mértékben lenne sovány.
A hatóság döntése értelmében a Next már nem jelenítheti meg a reklámot jelenlegi formájában, és figyelmeztetést kaptak, hogy jövőbeli hirdetéseiknek felelősségteljesen kell készülniük és nem mutathatják a modelleket egészségtelenül vékonynak.