A technológia kettős arca: miért válnak egyre inkább megbízhatatlanná az új autók?


Az Egyesült Államokban az új autók megbízhatóságát és az ügyfelek elégedettségét elemezték, de a J.D. Power legfrissebb felmérésének eredményei sajnos nem kedvező képet festenek.

A Totalcar legfrissebb jelentése szerint a 2025-ös évben megvalósított felmérés során a 2022-es autók teljesítményét elemezték, és ennek keretében 34 175 autótulajdonos véleményét gyűjtötték össze.

Kifejtették, az autógyártókat aszerint osztályozták, hogy 100 járműre hány probléma jut: utóbbiból adódik a PP100, vagyis problems per 100 vehicles elnevezés. Minél alacsonyabb a PP100 pontszáma, annál megbízhatóbbak az adott gyártó autói.

A márkák versenyében

A Lexus vívta ki magának az elsőséget, hiszen 100 autóra vetítve csupán 140 problémát regisztráltak. A második helyezett Buick 143 problémával zárta a versenyt, míg a Volkswagen sajnálatos módon az utolsó helyen végzett, 285 különféle problémával.

A különböző típusok közül a Toyota Avalon emelkedett ki, mivel erre a modellre érkezett a legkevesebb panasz, ahogy azt a jelentés is megjegyzi.

Ha távolabbról nézünk rá erre a helyzetre, világossá válik, hogy a felmerülő problémák száma évről évre egyre csak gyarapszik.

Jelenleg a gyártók PP100-as mutatója átlagosan 202-re rúg, ami 2009 óta a legkiemelkedőbb eredménynek számít.

A helyzetet még érdekesebbé teszi, hogy a jelenleg elemzett, 2022-es modellek a Covid időszakában készültek, amikor az autóipar komoly kihívásokkal nézett szembe, hiszen a termelés fenntartása érdekében kellett elegendő járművet előállítani. Ez a nyomás pedig valószínűleg hatással volt a minőségre is - figyelmeztetnek a szakértők.

A szöveg egyediségét úgy tudnád fokozni, ha kicsit más szemszögből közelíted meg a mondanivalót. Például: "Érdekes megfigyelni, hogy az első tíz problémából több mint a fele szorosan kapcsolódik a saját készülékeinkhez, illetve az autókba integrált technológiai megoldásokhoz."

A kép torzulását okozhatja, hogy bár az autók fedélzeti rendszere ilyenkor problémákkal küzd, a helyzetet bonyolítja egy külső eszköz megjelenése is. Ezért nem lehet biztosan állítani, hogy a szoftver minden egyes jármű esetében hibátlanul működik.

Jelenleg a szoftveres problémák csupán az összes nehézség 9%-át képviselik, de fontos megjegyezni, hogy 2022 óta az autókban egyre több kijelző található, és a szoftverek bonyolultsága is nőtt. A felmérések alapján valószínű, hogy ezek a mutatók a jövőben tovább romlanak - hívta fel a figyelmet a szakmai portál.

Related posts