A tévézés világában most egy új, izgalmas korszak küszöbén állunk, ahol a hagyományos formák mellett számos új lehetőség nyílik meg előttünk.


A Nielsen Gauge felmérése szerint idén májusban a streamingnézők először körözték le a hagyományos tévénézők arányát a teljes tévéhasználaton belül. A streaming nézettségi aránya elérte a 44,8 százalékot, ami azt jelenti, hogy 71 százalékos növekedést ért el az elmúlt négy évben - írja a MediaFuture.

A kimutatás alapján

Az antennás (20,1 százalék) és a kábeles (24,1 százalék) tévéadások nézői együttvéve már kevesebb részesedést képviselnek, mint a streaming szolgáltatások önállóan.

Ráadásul míg az előbbi 21, addig utóbbi 39 százalékos visszaesést mutatott az elmúlt 4 évben.

A streamingplatformok világában a YouTube vezeti a mezőnyt, lenyűgöző 12,5%-os részesedésével – ezzel a platform már négy éve megőrzi piacvezető pozícióját. A második helyezett a Netflix, amely 7,5%-os arányt mondhat magáénak, míg a dobogó harmadik fokán a Disney áll, 5%-kal.

A portál tájékoztatása szerint a Disney nézői közé nem csupán a hagyományos Disney csatorna nézői tartoznak, hanem a Disney+, az ESPN+ és a Hulu felhasználói is. Ezzel szemben a Paramount esetében a Paramount+ és a Pluto streamingszolgáltatások nézőit is figyelembe veszik. Hasonlóképpen, a Warner Bros. Discovery nézői között a Discovery+ és a Max platformok felhasználói is szerepelnek.

Bár a Nielsen szerint a jövőben még jobban felülszárnyalhatja a streaming a tévét, nem gondolják, hogy maradandó lesz a fölényük.

Related posts