A magyarokat utoljára talán ennyire foglalkoztatta a vasút, amikor egy vonat kisiklott a Keleti pályaudvarnál.


Június nem éppen a MÁV hónapja volt, ami nemcsak a vasúttársaságot, hanem az internetezők figyelmét is felkeltette.

Kínos heteken van túl a magyar vasút. Most már eltelt majdnem két teljes hét azóta, hogy a pünkösdi hosszú hétvégén sorompóhiba miatt órás késésekkel lehetett csak eljutni a Balatonra, de már egy ilyen rossz időszak is bőven elég volt arra, hogy napokkal később is idegesen figyelje sok utas, vajon mi lesz az ő vonatával.

A Google Trends statisztikái alapján a múlt héten, amely komoly zűrzavart hozott, a "késés" kifejezésre való online keresések száma körülbelül négyszeresére nőtt az elmúlt öt év legforgalmasabb heteinek átlagához képest. Jelenleg is a megszokott keresési volumen háromszorosán állunk.

A grafikonon a 100-as érték a legmagasabb szintet jelöli, míg az összes többi arány a keresések százalékos viszonyát tükrözi ehhez a csúcsértékhez képest.

Ha megvizsgáljuk, hogy hányan érdeklődtek a témához kapcsolódó különféle kifejezések iránt, akkor világosan kiderül, hogy a MÁV és a vonat kulcsszavak sokkal népszerűbbek, mint a vasút vagy a késés. Ráadásul egy jól látható éves trend is kibontakozik: szinte minden évben júliusban tapasztalható egy jelentős emelkedés a keresések számában. Nem túl merész dolog azt feltételezni, hogy ilyenkor sokan tervezik meg nyári utazásaikat.

Az izgalmas kivétel 2024 volt, amikor augusztus végén érdeklődött a legtöbb internetező a MÁV iránt - épp akkor, amikor egy vonat kisiklott és napokra elzárta a Keleti pályaudvart a forgalom elől. Az ért el nagyjából pont ugyanolyan keresőforgalmat, mint a mostani káosz.

Related posts