A legújabb V16-os Bugatti lélegzetelállító hangzása igazán lenyűgöző lehet.
Eddig rengeteg információt gyűjthettünk a pokoli blokk működéséről, de az igazi, nyers hangzását, amely nem egy reklámfilmhez készült, nem manipulálták vagy effektezték, még nem volt lehetőségünk felfedezni.
A Bugatti Tourbillon bemutatójára már idén június 20-án sor került, ahol a luxusautók rajongói izgatottan várták a különleges modellt. Két hónappal később, a neves Pebble Beach-i eseményen Mate Rimac, a márka vezetője büszkén jelentette be, hogy az összesen 250 darabból álló limitált széria már teljesen elkapkodták. Érdekes módon, annak ellenére, hogy a vételár 3,8 millió eurónál (több mint 1,5 milliárd forintnál) kezdődött, a vásárlók nem haboztak. Sőt, a legtöbben legalább 500 000 eurót (200 millió forintot) költöttek extra felszereltségre, miután személyesen is megcsodálták a lenyűgöző autót álló helyzetben.
A sorozatgyártás elindítása azonban 2026-ra várható, és ennek több oka is van. Egyrészt a Bugatti jelenleg is dolgozik a Mistral és a Bolide modellek befejezésén. Ezek az autók képviselik a cég utolsó generációs modelljeit, melyek a legendás négy turbófeltöltős, 8 literes W16-os motort alkalmazzák.
A Bolide, ez a különleges, pályára szánt "rakéta", nemrégiben bemutatásra került, ám a Bugattinak még mindig 39 példányt kell elkészítenie. Az Mistral nyitott verziójáról jelenleg nem állnak rendelkezésre részletes adatok, de annyi már biztos, hogy a tervezett 80 darabból eddig még nem készült el mind.
Továbbá fontos kiemelni, hogy a Tourbillon fejlesztése már a negyedik évében jár, de még mindig rengeteg tesztelés és finomhangolás vár rá. Ennek hátterében a teljesen új hajtáslánc áll: a 16 henger megmaradt, de most már a motor V-alakú elrendezésben működik, elhagyva a Volkswagen által alkalmazott W formát. A motor hengerűrtartalma 8 litről 8,3 literre nőtt, és mivel nem rendelkezik turbófeltöltéssel, "csupán" 1 000 lóerő leadására képes. Ezen felül három villanymotor is hozzájárul a teljesítményhez, amelyek közül kettő az első kerekek meghajtásáért felel.
A motor fejlesztésében a Bugatti mellett a Cosworth is részt vett, amely korábban olyan erőforrásokat szállított, mint a Gordon Murray T.50 és T.33 modelljeinek 4 literes V12-ese, vagy az Aston Martin Valkyrie 6,5 literes V12-ese. Az előbbi motor akár 12 100-as percenkénti fordulatszámot is elérhet, míg az utóbbi 11 100-at. Ehhez képest a Tourbillon motorját "csak" 9 000-re korlátozták, biztos ami biztos.
Most végre élőben is meghallgathatjuk az új V16-os motor működését, igaz, még nem teljes pompájában. A hetedik prototípust (XP7) a Rimac zágrábi tesztközpontjában sikerült lencsevégre kapni, ahol már a kisebb gázadásra is lenyűgöző akusztikai élményt kínált.
Már így is lenyűgözően szól, de csak találgathatunk, milyen lesz majd 500 km/h sebességnél, amelyet elvileg el kell érnie. A motor hangja öblösnek tűnik, egyszerre pörgős és mély tónusú, amely teljes gázon olyan fenyegetően szólhat, mint egy második világháborús vadászgép.