Csak egy ÁVH-s volt, aki túlélt a legsúlyosabb pécsi légi katasztrófát.

A legtragikusabb légi katasztrófa Pécs történetében 1949. november 14-én következett be, amikor egy menetrend szerinti járatot üzemeltető utasszállító repülőgép Kővágószőlős közelében, a város határában zuhant le. A fedélzeten tartózkodó hét ember közül csupán egyetlen utas, egy ÁVH-s kísérő, élte túl ezt a szörnyű balesetet.
A történeti források alapján a második világháború utáni időszakban a magyar polgári légiközlekedés egyik legtragikusabb eseményeként tartják számon a pécsi légi közlekedés történetében bekövetkezett katasztrófát. A baleset során a Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Rt. (Maszovlet) HA-LIK lajstromjelű Li-2 típusú repülőgépe szenvedett szerencsétlenséget, amely a mai napig emlékezetes maradt a légiközlekedés történetében.
A Maszovlet 381-es járata 1949. november 14-én, reggel 9 óra 34 perckor emelkedett a levegőbe a Budaörsi repülőtérről. A menetrend szerint a Budapest-Pécs útvonalon indult, a Pécsi repülőtér felé, amely akkoriban még a belváros közvetlen közelében, a mai Uránváros területén helyezkedett el. A gépet Molnár Béla kapitány és Bartos József első tiszt vezette. A baleset részleteit az online enciklopédia vonatkozó cikke tartalmazza, ahol a tragikus események körülményeit ismertetik.
Pécs közelében tragikus légi baleset történt: a repülőgép a Jakab-hegy sziklás lejtőjébe csapódott.
A manővert befejezni már nem tudták: a pilóták későn vették észre a Jakab-hegy előttük tornyosuló hegyoldalát, így a gép orral a hegynek csapódott és megsemmisült, lángoló darabjai az egész hegyoldalt beborították.