Esőzéssel tarkított versenynap, hazai tehetség diadala, és egy meglepő dobogós helyezés Silverstone-ban.

A világbajnoki pontversenyt vezető McLaren pilótája, Oscar Piastri, márkatársa, a második helyen álló Lando Norris mögött 11 hétvége után 15 pontnyi lemaradással következik, miközben a Ferrarinál versenyző hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton is megpróbálta megszerezni a pole pozíciót a Silverstone-i Brit Nagydíj szombati időmérőjén. Mindezek ellenére mindannyian apró hibákat vétettek a kvalifikáció döntő szakaszában, ellentétben a címvédő Red Bull-os Max Verstappennel, aki magabiztosan elhappolta az első rajtkockát. Az őt követően Piastri a harmadik, míg Norris a negyedik helyről indulhatott, George Russell pedig a Mercedesszel a negyedik pozícióból próbálhatja meg a felzárkózást.
A vasárnapi futam előtti izgalmakat a kiszámíthatatlan időjárás okozta. A betétfutamok és a pilótaparádé során heves esőzések áztatták el a silverstone-i pályát, ám a magyar idő szerint 16 órakor kezdődő főverseny rajtjára már a nap is megjelent, és a pálya kezdett száradni. A mezőny a felvezetőkörre átmeneti esőgumikon indult, de a kör végén több versenyző, köztük az élbolyban lévő Russell és a ferraris Charles Leclerc is száraz aszfaltra optimalizált abroncsokra váltott. A rajtot követően Verstappen megőrizte vezető helyét Piastri és Norris, valamint Hamilton előtt, aki már az első kör végén Norrist próbálta támadni. A versenyt azonban megakasztotta Esteban Ocon (Haas) és Liam Lawson (Racing Bulls) ütközése, ami virtuális biztonsági autó (VSC) bevezetését tette szükségessé, ezzel lassítva a mezőnyt.
A negyedik kör végén véget ért a korlátozás, de nem sokáig tartott a helyzet stabilitása, hiszen Gabriel Bortoleto autója megsérült, így újra lassítani kellett a mezőnyt. Ekkor több csapat is úgy döntött, hogy száraz gumira vált. A virtuális biztonsági autó szakasza után Piastri egyre agresszívebben támadta Verstappent, aki a nyolcadik körig még meg tudta őrizni vezető pozícióját. Ekkor azonban az ausztrál megelőzte őt, és fokozatosan növelni kezdte az előnyét.
A verseny még csak a 10. körénél tartott az 52 körös futamon, amikor ismét drámai fordulat következett be: újra megérkezett az eső. A megváltozott körülmények között Norris kihasználta a helyzetet, és megelőzte a hibázó Verstappent. Azonban a kör végén mindketten kerékcserére mentek, és a McLaren szerelőinek lassú munkája miatt Norris visszakerült a holland pilóta mögé. A 14. körben a versenyirányítás úgy döntött, hogy pályára küldi a biztonsági autót, amely lelassította a tempót az egyre fokozódó esőzések idején.
A pilóták a 21. körben kezdhették el újra nyomni a gázt. Az újrakezdés előtt Piastri hirtelen lelassított, feltorlódott mögötte a mezőny, a veszélyes manőverért vizsgálat is indult ellene. Verstappen az indulás pillanatában hibázott a visszahűlt gumikon, és megcsúszása miatt visszaesett a másodikról a kilencedik helyre. A vb-éllovas Piastri kisvártatva megkapta büntetését, tíz másodpercet szabtak ki rá. Piastri előnye ekkor 3.6 másodperc volt Norris előtt.
A továbbiakban Hamilton Pierre Gasly (Alpine) megelőzésével felugrott az ötödik pozícióba, és elkezdte üldözni a meglepetésre harmadik helyen álló Strollt, valamint a mögötte haladó Nico Hülkenberget (Sauber). A 35. körben Hülkenberg sikeresen megelőzte Strollt, majd Hamilton is csatlakozott hozzá, így izgalmas csata bontakozott ki az első dobogós helyezésért. Hülkenberg pályafutása első pódiumáért küzdött, míg Hamiltonnak a Ferrarival még nem volt lehetősége a legjobb három között végezni.
A futam végéhez közeledvén javultak a körülmények, ezért ismételten előkerültek a száraz pályás gumiabroncsok. Russell is váltott, de majdnem ráfázott erre, kicsúszott, szerencséjére viszont vissza tudott térni a versenybe. Ennek ellenére utána is többen kockáztattak, Piastri pedig a 44. körben letöltötte a tíz másodperces büntetést. Ekkorra mind a 15, még versenyben lévő autó lecserélte az átmeneti gumikat, de többen is hibáztak, a részben nedves aszfalt ugyanis még nem teljesen volt alkalmas a száraz pályás keverékek használatára.