A magyar vásárlók figyelme különösen az alábbi akciókra irányul:

Egy részletes kutatás során fény derült arra, hogy a magyar vásárlók mely üzletek akcióit figyelik a leginkább, valamint hol bukkannak rá a kedvező árú termékekre.
Az Akciós-Újság.hu megbízásából végzett felmérés során közel 5000 résztvevő osztotta meg vásárlási szokásait. A kutatás célja az volt, hogy feltárja, mely tényezők befolyásolják a válaszadók vásárlási döntéseit, mely élelmiszerláncokat részesítik előnyben, és mennyire figyelnek az akciós ajánlatokra. A mintavétel nem csupán online formában zajlott, hanem Budapest mellett további hat magyar nagyváros élelmiszerboltjaiban is, így széleskörű és hiteles képet kaptunk a vásárlói szokásokról.
A kutatás eredményei szerint mindössze a megkérdezettek 13%-a számolt be arról, hogy anyagi gondok nélkül éli mindennapjait. Ezzel szemben 43% úgy véli, hogy a fizetését ügyesen beosztva tudja fedezni a szükségleteit, míg 23% éppen csak tartja az egyensúlyt a kiadásaik és bevételeik között.
A beérkezett válaszok alapján kijelenthető, hogy bár a magyar fogyasztók továbbra is kiemelten árérzékenyek, elsősorban a személyes tapasztalatok befolyásolják őket a vásárlási döntéshozatalkor. A válaszadók 78%-a akkor szavaz bizalmat egy terméknek, ha korábban már volt vele pozitív élménye, de az akciós ár is sokat nyom a latba: a megkérdezettek 69%-a elsősorban leárazott termékeket tesz a kosarába. Kicsivel több mint a kitöltők fele, 53% számára már attól szimpatikus egy termék, hogy saját kategóriájának legolcsóbb képviselője
A válaszadók körében a legnépszerűbb üzletek között szerepel a Penny, a Lidl, a Spar és az Interspar, valamint az Aldi. Ezeket a boltokat rendszeresen látogatják, és folyamatosan figyelemmel kísérik akcióikat, hiszen ezekben a helyekben töltik a legtöbb időt vásárlásaik során.
Bár az üzletek mobilapplikációinak használata is terjed, a vásárlói tájékozódásnak továbbra is meghatározó része az akciós újság, amelyet a válaszadók 47%-a még mindig nyomtatott formában szerez be. Elindult azonban egy digitalizációs folyamat, amellyel egyre többen tartanak lépést: a személyesen megkérdezettek 23%-a ismer online akciósújság-gyűjtőoldalt, 48%-uk pedig heti rendszerességgel használ is ilyen platformot.