Bár a bevételek jelentős növekedést mutattak, a Ford mégis milliárdos veszteséggel zárta az évet.


A haszonjármű részleg továbbra is jól megy a Fordnál, az e-személyautós nem.

Bevétele növekedése mellett veszteséggel zárta a második negyedévet az amerikai Ford, elsősorban az e-autó üzletág költségei, valamint a megemelt vámtételek miatt.

A Ford Motor Company figyelmeztetést adott ki, amely szerint a Donald Trump elnök által bevezetett importvámok 2 milliárd dolláros költséget fognak okozni a cég idei bevételeiben, meghaladva a korábbi 1,5 milliárd dolláros becsléseket.

Az autógyártó 36 millió dolláros nettó veszteséget jelentett az idei második negyedévre, ami jelentős visszaesés az előző év azonos időszaki 1,8 milliárd dolláros nyereséghez képest, annak ellenére, hogy a bevételek öt százalékos növekedéssel 50,2 milliárd dollárra emelkedtek.

A vámok hatása jelentős mértékben, 800 millió dollárral terhelte meg a Ford negyedéves pénzügyi jelentését. A vállalat járműveinek körülbelül 80%-át ugyan az Egyesült Államokban állítják elő, de erősen támaszkodik az importált alkatrészekre és alapanyagokra. Jim Farley, a cég vezérigazgatója hangsúlyozta a Fehér Házzal folytatott tárgyalások fontosságát a vámkönnyítések érdekében. Ugyanakkor elismerte, hogy a nemzetközi piacokon, különösen a japán konkurensek, mint például a Toyota, alacsonyabb importvámokkal néznek szembe, ami komoly kihívást jelent a Ford számára.

Sherry House, a Ford pénzügyi vezetője hangsúlyozta, hogy a mexikói és kanadai importra kivetett vámok a vártnál magasabb szinten és hosszabb időtartamra maradnak érvényben, ami tovább növeli a vállalat költségeit. Ennek következtében a Ford az idei évre vonatkozó kamat- és adózás előtti eredmény (EBIT) előrejelzését 7,5 milliárd dollárra módosította, a korábbi 7-8,5 milliárd dolláros intervallum helyett.

A vállalat a vámok negatív következményeinek mérséklésére egy 1 milliárd dolláros költségcsökkentő és enyhítő programot indít, amely magában foglalja az ellátási lánc optimalizálását és a szelektív árképzési stratégiák alkalmazását. A Ford pénzügyi teljesítménye vegyes képet mutat: míg a haszongépjármű-ágazat, a Ford Pro, jelentős EBIT-növekedést és bevétel-gyarapodást könyvelhetett el, az elektromos járműszegmens, a Ford Model e a második negyedévben komoly, 1,3 milliárd dolláros EBIT-veszteséget szenvedett el. Érdekes módon, annak ellenére, hogy az új modellek bevezetése Európában jelentős bevételnövekedést hozott, a szegmens bevétele 2,4 milliárd dollárra ugrott.

A Ford ismét a belső égésű motorokra összpontosítja befektetéseit, különösen az Egyesült Államok kisvárosi és haszongépjármű-piacán. A vállalat lehetőséget lát a teljesen elektromos járművek iránti kereslet növekedésében. A Trump-adminisztráció döntése, amely a kaliforniai szigorú kibocsátási normák eltörlésére és a szén-dioxid-kibocsátási jogok vásárlására fordított költségek csökkentésére irányult, jelentős hatással volt a Ford környezetvédelmi stratégiájára, körülbelül 1,5 milliárd dollárral mérsékelve a kiadásokat.

A Ford augusztusban rendezvényt tervez, amelyen részletesen bemutatja az Egyesült Államokban gyártandó "áttörő" elektromos járműveinek terveit, köztük egy új, 2027-re várható középkategóriás elektromos pick-upot.

Related posts