Érkezik egy újabb jelentős autóipari szereplő Magyarországra!
 
Kedden a Siklóson megtartott Lázárinfón Lázár János arról beszélt, hogy
Pécsre, a pécsi önkormányzattal és a pécsi egyetemmel közösen egy nagy ipari vállalkozást, több tízezres új munkaadót és munkahelyet hoznak.
Jelenleg egy jelentős autóipari céggel folytatunk tárgyalásokat Pécs fejlődése érdekében. Ezek a megbeszélések rendkívül bizalmasak, mivel a versenyhelyzet éles, és igyekszünk megőrizni a stratégiai előnyünket. A célunk egy 600 hektáros ipari park kialakítása, amelynek megvalósításához elengedhetetlen az M6-os és M60-as autópályák megfelelő infrastruktúrájának biztosítása.
„Kérlek, formáld meg a szavakat a saját stílusodban” – javasolta a miniszter.
A rendelkezésre álló információk szerint a szóban forgó autógyártó valószínűleg egy kínai vállalat, és a hírekben gyakran emlegetett Great Wall Motors is szóba került.
Magyarország az utolsó húsz év során Közép-Európa egyik kiemelkedő autóipari központjává nőtte ki magát.
A Suzuki esztergomi gyára 1992-ben kezdte meg működését, a japán cég mintegy 3000 főt alkalmaz, itt gyártják a Vitara és az S-Cross modelleket.
Az Audi Hungaria 1993 óta van jelen Győrben, és ma az ország egyik legnagyobb exportőre. Az Audi-gyár több mint 12 000 embert foglalkoztat, és nemcsak autókat (Audi Q3, Q3 Sportback), hanem az egész Volkswagen-csoport számára motorokat is.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyára 2012 óta működik, és jelenleg körülbelül 4500 munkavállalónak ad otthont. Ez a gyártóüzem kiemelkedő szerepet tölt be a márka kompakt modelljeinek előállításában, beleértve a CLA és az A-osztály szedán változatait. 2025-től kezdve pedig a gyár a jövő technológiájára is fókuszál, hiszen tisztán elektromos Mercedes-modellek gyártásába is belefog.
A BMW legújabb nagyberuházása Debrecenben valósult meg, éves szinten 150 ezer elektromos autót fog előállítani a Neue Klasse platformra építve.
Ezen kívül számos beszállító és alkatrészgyártó jelentős szerepet tölt be a magyar autóiparban, köztük olyan neves cégek, mint a Bosch, a Continental, az SK On és a CATL, akik innovatív akkumulátorgyártó projektekkel járulnak hozzá a szektor fejlődéséhez.





