Íme 10 film, ahol a szexuális tartalom határvonalai elmosódnak, és a szenvedélyek felerősödnek: 1. **Nymphomaniac** - Lars von Trier provokatív alkotása, amely a szexuális vágyat és a szenvedélyes kapcsolatok bonyolultságát tárja fel. 2. **Blue Is the W

Van olyan is, ami annyira fűtött és vonzó, hogy a szereplők ruhái egy pillanatra sem tűnnek el, mégis a vágy és a szenvedély szikrái folyamatosan pattognak közöttük.
A nemrégiben bemutatott Jókislány kapcsán alaposan körülnéztünk a filmes palettán, hogy felfedezzünk olyan alkotásokat, amelyek szintén a szokatlan, szadomazo dinamikára épülő kapcsolatok rejtelmeit tárják fel. Meglepetésünkre rengeteg ilyen film készült az elmúlt évtizedekben, sok közülük már jól ismert, de emellett számos olyan rejtett gyöngyszem is akad, amelyeket érdemes felfedezni. Mindkét kategóriából válogattunk, hogy egy színes és izgalmas listát állítsunk össze.
Halina Reijn filmje, amelyben a Nicole Kidman által alakított cégvezető és Harris Dickinson gyakornoka bonyolódik fura alá-fölé rendelős szexjátékba, nem lett annyira fülledt, mint azt a trailer sugallta. Ahogy a Port kritikusa írta:
Még mielőtt elkezdett volna angol nyelvű filmeket készíteni, a Jókislány holland rendezője, Halina Reijn odahaza is forgatott egy hasonló témájú, de jóval provokatívabb produkciót. A történet főszereplője egy pszichológus, Nicoline, aki egy büntetés-végrehajtási intézetben vállal munkát. Találkozik Idrissel, a szexuális bűnözővel, aki egy sor súlyos bűncselekményt követett el. Öt év kezelés után a férfi az első kísérő nélküli próbaidejére mehet, és Nicoline-nak kellene megállapítani az elbeszélgetések alapján, hogy visszaengedhető-e társadalomba. Miközben Idrist a kollégái már kiengednék, Nicoline az egyetlen, aki nem bízik benne, mégis azt veszi magán észre, hogy kezd egyre jobban vonzódni a manipulatív férfihez.
E. L. James népszerű regényének filmes feldolgozása még a legelkötelezettebb rajongók körében is vegyes érzéseket keltett, de Sam Taylor-Johnson rendezése mindenképpen megérdemli a figyelmet. Sok néző számára ez a film nyitotta meg a kaput a BDSM világába, hiszen a hasonló tematikájú alkotások korábban nem a széles közönségnek készültek, így ez a produkció különleges élményt nyújtott a multiplexek látogatóinak.
Just Jaeckin, az Emmanuelle film alkotója, Pauline Réage azonos című regényéből inspirálódva készített egy erotikus drámát, amely nem bonyolult narratívájával, hanem inkább a hatalom játékáról, a behódolásról és a szexuális identitás felfedezéséről szóló mélyebb témáira helyezi a hangsúlyt. Az alkotás a vágyak és határok határvonalán egyensúlyozva invitálja a nézőt a felnőtt kapcsolatok komplex világába.
A sztori főszereplője egy fiatal divatfotós, O (Corinne Cléry), akit szerelme, René elvisz a Château Roissy-ba, ahol a klub tagjainak szolgálatára való kiképzés részeként különböző szexuális és szadomazochista aktusoknak vetik alá. A klubból egy vasgyűrűvel az ujján távozik, amely jelzi a Társaság férfitagjainak, hogy immár egy beavatott szexrabszolga.
Peter Strickland neve ismerősen csenghet a magyar közönség számára, hiszen az angol rendező hosszabb időt töltött hazánkban. Varga Katalin balladája című filmjét Erdély festői tájain, magyar színészek közreműködésével forgatta, míg a The Duke of Burgundy, egy szado-mazochista leszbikus románc, szintén itt készült. A film látványvilágáért Pater Sparrow, azaz Verebes Zoltán felelt, míg a jelmezek megálmodásáért Flesch Andrea, a vágásért pedig Fekete Mátyás volt a felelős. A legtöbb jelenetet a Kádár-villa üres falai között rögzítették, amely különleges hangulatot kölcsönzött a produkciónak.
A történet középpontjában Evelyn, a fiatal cselédlány áll, aki egy impozáns kastélyban tengeti mindennapjait. Folyamatosan késlekedik a munkába, ami miatt úrnője, Cynthia, aki a határozott és domináns személyiség, egyre brutálisabb módszerekkel bünteti meg őt. Azonban ahogy a szadomazochista dinamikájuk egyre inkább felforrósodik, felmerül a kérdés: vajon ki is uralja valójában ezt a perverz játékot? Az úrnő, aki látszólag minden hatalmat magáénak tudhat, vagy a szolgáló, akinek késlekedései és reakciói éppúgy formálják a kapcsolatukat? A határok elmosódnak, és a hatalom játéka egyre bonyolultabbá válik.
Zachary Wigon filmje, amely kissé a háttérbe szorult, egy rendkívül különös kamaradrámaként és feszültséggel teli thrillerként egyaránt megállja a helyét. A történet egy izgalmas találkozóval indul: Hal, akit Christopher Abbott alakít, egy Rebecca nevű ügyvédnővel (Margaret Qualley) beszélget, aki azért érkezett, hogy felmérje, vajon a férfi alkalmas-e arra, hogy átvegye az apja hatalmas vállalatának vezetését. Azonban a helyzet hamarosan bonyolultabbá válik, amikor rájövünk, hogy Rebecca nem csupán egy ügyvédnő, hanem valójában egy domina, és Hal kifejezetten élvezi, ha kontrollált körülmények között megalázzák. A férfi, aki valóban egy befolyásos cég örököse, azonban bejelenti Rebeccának, hogy ezentúl nem kívánja igénybe venni a szolgáltatásait. Ezzel egy új, sokkal valóságosabb játszma veszi kezdetét köztük, amely során a hatalom, a vágy és a manipuláció határvonalai folyamatosan elmosódnak.
A provokatív finn film sötét humorral teli története a veszteség, a szerelem és egy különös, édes szenvedés körül forog. A középpontban Juha áll, a szívsebész, aki felesége tragikus elvesztése óta elnyomja valódi érzéseit. Az élet váratlan fordulatai azonban egy szenvedélyes kapcsolatot hoznak létre közte és a dominátrix Mona között. A fojtogatás iránti közös, veszélyes vonzalom révén felfedezik az érzelmi megvilágosodás ösvényét, amely újra megnyithatja Juha szívét a világ előtt.
A Rotten Tomatoes kritikagyűjtő portálja alapján "A kutyák nem viselnek nadrágot" sokak számára túlzottan erőteljes élménynek bizonyulhat. Azok számára viszont, akik el tudják viselni a film által nyújtott megrázkódtatásokat, ez a kemény dráma igazi érzelmi mélységekkel és fájdalmakkal teli utazást kínál.
Maggie Gyllenhaal és James Spader neve hallatán nem feltétlenül a klasszikus hollywoodi erotikus filmek ikonikus alakjai ugranak be. Azonban A titkárnő című film messze nem a szokványos Elemi ösztön klónja. A történet középpontjában egy fiatal nő áll, aki éppen elmegyógyintézeti kezelésből tér haza szülővárosába, hogy új életet kezdjen. Hamarosan elhelyezkedik egy helyi ügyvédi irodában titkárnőként, ahol különös és izgalmas kapcsolatba keveredik domináns főnökével. Az unalmasnak tűnő irodai munka helyett a film szürreális szadomazo játékokkal fűszerezi a mindennapokat. Tizenhárom évvel később A szürke ötven árnyalata alkotói valószínűleg csak vágytak volna ilyen merész és provokatív megközelítésre.
Ricky, a fiatal Antonio Banderas megformálásában, most lépett ki az elmegyógyintézet zárt kapuin, és tisztában van azzal, hogy mit szeretne: Marinát, a vonzó pornószínésznőt (Victoria Abril) üldözi, és mindent megtesz, hogy meggyőzze őt az esküvőről. Pedro Almodóvar spanyol rendező bizarr fekete komédiájában a kapcsolat dinamikája már-már a toxikus viszonyok paródiájává válik, mivel az emberrablás és a fogva tartás is terítékre kerül, és ez csupán a kezdet. A mesterien megkomponált történet, amelyben a szerelem és a szenvedély beteges, provokatív formát ölt, mégis elkerülhetetlenül vonzza a figyelmet, hiszen a furcsa románc minden fordulata újabb meglepetéseket tartogat.
Roman Polanski legújabb erotikus drámája az azonos című, Tony-díjas színdarab adaptációja, amely egy Thomas nevű író-rendezőről (Mathieu Amalric) szól. A történet középpontjában Thomas áll, aki éppen a szexuális hatalom és alávetettség bonyolult dinamikáját feltérképező darabjához keres főszereplőt. A casting közel a végéhez ér, amikor belép Vanda Jordan (Emmanuelle Seigner - Polanski felesége), a szenvedélyes színésznő, aki mindent megtesz, hogy meggyőzze Thomast arról, hogy ő a tökéletes választás a szerepre. A film során a két karakter különféle jeleneteket és szexuális helyzeteket játszik el a darabból, miközben a BDSM világáról folytatnak mélyreható vitákat. A történet drámai, vicces és szexi elemekkel fűszerezett, annak ellenére, hogy a cselekmény nem tartalmaz valódi szexjeleneteket. A film a hatalom, az intimitás és a színpadi játék határvonalainak felfedezésére invitál, miközben a nézők betekintést nyernek a színészi és rendezői kreativitás komplex világába.