Az Állami Számvevőszék átfogó vizsgálatot végzett a Budapesti Közlekedési Központ pénzügyi helyzetéről, és arra a következtetésre jutott, hogy jelentős anyagi forrásokhoz juthattak volna, ha a jegyárakat megemelik.


A vidéki települések számos pontján emelkedtek a helyi tömegközlekedés tarifái, míg Budapest esetében, ahol súlyos pénzügyi kihívásokkal küzdenek, ez nem történt meg – hívta fel a figyelmet az Állami Számvevőszék.

A Budapesti Közlekedési Központ pénzügyeit ellenőrizte az Állami Számvevőszék - vette észre a Népszava. A jelentés szerint a fővárosi közlekedési cég alulfinanszírozottsága állandósult, a likviditás romlott, a tervbe vett fejlesztések pedig az EU-forrásoktól váltak függővé.

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) megállapításai szerint a vizsgált időszakban, 2019 és 2023 első felében, a kiadások drámai mértékben, pontosan 29,8%-kal emelkedtek. E növekedés hátterében a 2019-2021 közötti időszakban a fizetések emelkedése, majd 2022-ben az energiaköltségek növekedése állt. Külön érdekesség, hogy a jegy- és bérletárakat ebben az időszakban nem emelték, sőt, a 14 éven aluli gyermekek számára ingyenes utazást biztosítottak, ami 1,1 milliárd forint bevételkiesést jelentett a vállalat számára. Az ÁSZ megjegyzése szerint más nagyvárosok, mint Debrecen, Miskolc és Szeged, akár 40%-os emelést is végrehajtottak a tömegközlekedési tarifák terén.

A Számvevőszék megállapítása szerint a problémák gyökere abban rejlik, hogy a főváros az iparűzési adóbevételeit nem elsődlegesen a tömegközlekedési rendszer fejlesztésére és fenntartására használta fel.

Related posts