A McLaren arra készül, hogy jogi lépéseket tegyen a Red Bull ellen, amely vaktában vádaskodik az FIA-val kapcsolatban. Az F1-es csapat úgy véli, hogy a Red Bull vádjai alaptalanok, és ezt szeretnék tisztázni a megfelelő fórumokon.

A McLaren egyértelműen különbözik a többi csapattól, ám senki sem tudja pontosan, mi rejlik a háttérben. A wokingi istálló vezetője a vádaskodások "megadóztatásával" kívánja megóvni a titkait.
A Miami Nagydíj sprintfutamának kezdetén Max Verstappen még versenyképesen tartotta a lépést Oscar Piastrival és Lando Norrisszal. Ám ahogy a 10. körhöz érkeztünk, és a pálya fokozatosan száradni kezdett, a köztes esőgumik hirtelen túlhevültek, és a versenyzők között egyre nagyobb távolság alakult ki. Ez a jelenség nem ismeretlen, hiszen már Ausztráliában is tapasztalhattuk. A háttérben ugyanaz a tényező áll, ami a bahreini és dzsiddai forró harmadik szabadedzéseken megfigyelhető McLaren-dominancia mögött: a wokingi csapat páratlan gumikezelése.
Az ellenfelek intenzív kutatásokba kezdtek, hogy felfedjék, milyen különleges stratégiával képes a McLaren a gumik hőmérsékletét minden más csapatnál hatékonyabban szabályozni. Az Auto Motor und Sport nemrégiben arról tudósított, hogy a Red Bull hőkamerákat alkalmazott, hogy megfigyelje, miként marad a konstruktőri címvédő fékdobja jelentősen hűvösebb, mint a többi autó esetében. Az, hogy ezt a különbséget miként érik el, többek között az FIA-hoz benyújtott technikai kérdések és vádak révén próbálják kideríteni.
Max Verstappen úgy véli, hogy kétségtelen, hogy a McLaren valami különlegeset csinál, amit más csapatok nem tudnak megvalósítani a mezőnyben.
- említette a Miami sprinttel kapcsolatban.
A kérdésre, hogy véleménye szerint lehetséges-e a megoldásuk lemásolása, így válaszolt: "Természetesen mindent elkövetünk annak érdekében, hogy megtaláljuk a megoldást, de vannak olyan elemek, amelyekhez időre és alapos megértésre van szükség. Miután ezeket sikerült tisztázni, a megvalósítás már egy teljesen más feladat."
Mindebből látszik: nem véletlen, hogy Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója pénteken az első szabadedzésen egy "gumivíz" feliratú kulacsot mutogatott az élő közvetítésben, ráirányítva ezzel a világ figyelmét egy, a Red Bull által tavaly Brazíliában megfogalmazott gyanúra. A bikások akkor azzal vádolták őket, hogy vizet juttatnak a gumikba, hogy tartósítsák azokat.
Miért éppen most hozta fel ezt a történetet, amikor az FIA már tavaly világosan kijelentette, hogy a vádak alaptalanok? A választ Brown maga adta meg, amikor megerősítette, hogy az FIA-nál egyre gyakrabban merülnek fel gyanúkkal kapcsolatban velük szemben. "Jelenleg egy csapat többet foglalkozik ezzel a stratégiával, mint a többiek" - idézte Brown szavait a The Athletic.
A McLaren ügyvezetője, Zak Brown, úgy véli, hogy itt az ideje, hogy a versenyformulákban a vádaskodásokkal kapcsolatos szabályokat szigorúbb keretek közé szorítsák. Jelenleg a csapatoknak lehetőségük van óvást benyújtani a versenyek után, de ennek van egy pénzügyi vonzata. Ha az FIA elutasítja a benyújtott óvást, a csapat által befizetett díj teljes egészében elveszik. Brown javaslata szerint a Red Bull által indított panaszoknak is lehetne egy pénzbeli következménye, például 25 vagy 50 ezer dollár. Ezzel a lépéssel megakadályozható lenne, hogy a csapatok felelőtlenül, indoklás nélkül tegyenek panaszt ellenfeleikre.
"Amennyiben valaki úgy gondolja, hogy egy technikai hiba lépett fel, javaslom, hogy ezt írásban rögzítse és térítse meg a költségeit. Ha pedig kiderül, hogy tévedett, azt a költségvetés keretébe is be kellene számítani. Véleményem szerint ez jelentősen csökkentené a megalapozatlan vádak előfordulását."
Brown véleménye szerint, ha a pénzbírságok jelentős összegűek, és ezeket a költségplafonba is beleszámítják, a csapatok kénytelenek lesznek mérlegelni, érdemes-e panaszt emelniük. "Tisztában vagyok azzal, hogy mennyire el szeretnénk kerülni a pazarlást, különösen olyan dolgokra, amelyek nem eredményeznek teljesítménynövekedést. Képzeld el, mire költenél huszonöt ezer dollárt: mások akadályozására, vagy a saját autód fejlesztésére? Én egyértelműen a saját járművemet választanám" - hangsúlyozta.
Hogy a McLarennek van mit takargatnia, az az Auto Motor und Sport szerint nem kérdés. Kiemelték, a garázsban bizonyos munkálatoknál feltűnő, hogy a szerelők sorfalat állva igyekeznek kizárni a kíváncsiskodó tekinteteket, illetve a fotósokat.