A Duolingo különleges marketingstratégiája valóban megdöbbentő hatást gyakorolt: a híres bagoly halála óta egyre többen csatlakoznak a platformhoz. Az érdeklődés lavinaként zúdult a szolgáltatásra, mintha a tragédia egyfajta új életet lehelt volna az alka


A Duolingo eddig is különös kommunikációs stílusáról volt ismert, de most egy merész lépéssel még inkább felkeltette a figyelmet: egy drámai jelenet keretében bemutatták, hogy az ikonikus baglyuk tragikus baleset áldozatává vált, amikor elütötte egy Tesla. De vajon mi köze van ehhez Dua Lipának és a WHO-nak? És valóban végleg búcsút intettünk a kabalának? Cikkünkben feltárjuk a válaszokat, valamint azt, hogy mennyire sikerült megvalósítaniuk ezt a különleges marketingstratégiát.

A Duolingo a nyelvtanulás terén az egyik legismertebb alkalmazás a világon, és az utóbbi években nemcsak nyelvek, hanem matematikai és zenei anyagok terén is gazdagodott. Azok, akik már kipróbálták, jól tudják, hogy a platform egyfajta "diszkrét motivációval" operál – persze a legjobb szándékok vezérlik: a felhasználóknak minden nap ösztönözniük kell magukat a gyakorlásra.

Ehhez vicces, nyomasztó értesítések is társulnak, de a Duolingo közösségi médiás jelenléte is parádés, leginkább csak a trollkodásra és arra épít, hogy miért kell ma is elvégezni legalább egy leckét az appal. Nem kell tehát a szomszédba menniük marketingleckékért, de a napokban még tőlük is szokatlan húzás volt, hogy bejelentették,

Az ikonikus bagoly már nem él.

Az egészet olyan mesterien tálalták, mintha egy valós, fontos személy, a cég egyik kiemelkedő alakja távozott volna az élők sorából. Fekete háttérrel készült gyászjelentést adtak ki, amelyben bejelentették, hogy Duo elhunyt, és a hatóságok már vizsgálják a tragédia okait – ők pedig természetesen együttműködnek a nyomozással. A komoly hangvételt azonban hamar feloldja egy szellemes megjegyzés: "Az igazat megvallva, valószínűleg a várakozásba halt bele, hogy végre teljesítsd a leckédet, de ki tudja?"

Egyúttal megjegyzik, tudják, hogy a bagolynak sok ellensége volt, megpróbálnak még viccesen rábeszélni mindenkit a legdrágább előfizetésre, és végül azzal zárnak, hogy "köszönjük, hogy tiszteletben tartják Dua Lipa magánéletét ezekben az időkben" - utalva a Duo-Dua hasonlóságára. Ezt a sztár sem hagyta szó nélkül, de még a WHO is felült a (sötét) humorvonatra, sürgetve, hogy minél előbb meg kell állapítani a halál okát. Ami szerintük nem lehet fekete himlő, lévén 1980 óta nem volt ilyen eset.

Később kiderült, hogy a Duo-baglyot egy Tesla Cybertruck ütötte el, és számos platform ikonikus figurája is tragikus módon életét vesztette. Az esemény után mindegyiküket egyedi plüsskoporsóban adták ki, ami felkeltette a közönség figyelmét. "Pénzt csinálunk a gyászból, mert végül is vállalat vagyunk" - állították. Ez a lépés természetesen nem más, mint egy ügyesen kivitelezett marketingfogás, és szó sincs arról, hogy végleg eltávolítanák a Duolingo kultikus karaktereit. A TechCrunch a Similarweb piacelemző adatai alapján arról számolt be, hogy a február 11-én bejelentett halálhír óta a havi aktív felhasználók száma 25 százalékkal emelkedett az előző évhez képest (Android platformon), ami figyelemre méltó növekedés. Úgy tűnik, a halálhírre épített marketingstratégia még több ember figyelmét irányította a Duolingóra. A Similarweb azt is kiemelte, hogy a hír megjelenését követő napon 38 százalékkal nőtt az androidos letöltések száma, míg a webes keresések terén egy lenyűgöző 58 százalékos emelkedést tapasztaltak.

A különleges kampány látszólag sikeres, és úgy tűnik, a bagoly is velünk marad. Közösségi összefogásra van szükség: ha a felhasználók összességében 50 milliárd pontot gyűjtenek az alkalmazásban, a jelek szerint új életre kelhet. Valójában nem lenne bölcs dolog elengedni a cég egyik leghatékonyabb marketingeszközét, amelyet hosszú évek munkájával építettek fel.

Related posts