Négy évvel ezelőtt vette kezdetét ez az izgalmas projekt, és azóta gyökeresen átalakult a helyi élet. A tramtrain nem csupán a közlekedési rendszerben hozott forradalmi újításokat, hanem számos más területen is éreztette hatását.

Majdnem négy év telt el azóta, hogy első útjára indult a hibrid vasútvillamos. Ez a különleges tramtrain nem csupán a közlekedési szokásokat változtatta meg, hanem Vásárhely városában is jelentős újítást hozott.
Különleges érdekességnek számít a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tramtrain, amely 2021. november 29-én tette meg első hivatalos útját. Ez a jármű nemcsak a két város közötti közlekedést könnyíti meg, hanem egy új fejezetet nyit a hazai vasúti közlekedés történetében is.
- Ez az első olyan kötöttpályás közlekedési rendszer Magyarországon, amely két belvárost összekapcsol - emelte ki a projekt koordinátora, Mucsi László, három évvel ezelőtt.
A járat sikeressége
A hajnal 3 óra 31 perckor induló járatra annyian szálltak fel, hogy szinte lehetetlen volt egy gombostűt is leejteni a vonatok belsejében. A késve érkezők közül körülbelül ötven ember kénytelen volt a peronon maradni, mert nem jutott számukra hely. Egészen 2022. augusztusáig az utasok ingyenesen vehettek részt a próbajáratokon, de az elsőtől kezdve már fizetniük kellett a közlekedésért. Ennek ellenére a tramtrain népszerűsége mit sem csökkent: a diákok, a munkába sietők és az éjszakai életet élvezők körében továbbra is töretlenül népszerű a járat, ami azóta is folyamatosan vonzza az utasokat.
A Tramtrain Hódmezővásárhelyen egy innovatív közlekedési megoldás, amely ötvözi a városi villamos- és a vasúti közlekedést. Ez a különleges rendszer lehetővé teszi, hogy a járművek a város területén belül, valamint a környező települések között is közlekedjenek, így megkönnyítve az utazást a helyi lakosok számára. A tramtrain nemcsak a közlekedés hatékonyságát növeli, hanem hozzájárul a fenntartható fejlődéshez is, hiszen csökkenti a gépjárműforgalmat és a környezetszennyezést. Hódmezővásárhelyen a tramtrain bevezetése új lehetőségeket teremt a mindennapi közlekedésben, és elősegíti a helyi közösség fejlődését.
Eleinte tartottak a tramtrain megjelenésétől Vásárhelyen, ugyanis korábban ott nem járt villamost. Féltek, hogy az új közlekedési fejlesztéssel megnövekedhet a balesetek száma. A 2022-ben adott interjúban Mucsi László úgy fogalmazott, hogy a vásárhelyiek már teljesen megszokták a tramtrain jelenlétét.
A villamosvonat előtt
Az IdőTér Facebook-oldal izgalmas képpárosítást osztott meg, amely rávilágít a városok közötti közlekedési átalakulásokra. Vásárhelyen, ahol korábban nem működött villamos közlekedés, a fejlesztések nyomán jelentős változások mentek végbe a város arculatában. A Szeged és Hódmezővásárhely közötti 31,6 kilométeres hibrid vasútvillamos vonal különleges megoldást kínál: a városok belterületein villamosként, míg a külterületeken vonatként közlekedik, kihasználva a már létező Szeged-Kötegyán vasútvonalat, amelyet más vonatok is használnak.