Negyven évnyi hűséges szolgálat után a Chevrolet végre búcsút int olcsó családi autójának.


Üzbegisztánban akkor kezdték el gyártani az 1986-os Suzuki Carry licencváltozatát, amikor még a Daewoo fennhatósága alá tartozott az üzem, időközben a General Motors lett a tulajdonos, de megtartották a Damas nevű típust, amely elképesztően alacsony ára miatt még mindig versenyképes. A Chevrolet Damas indulóára 93 156 szom (2,57 millió forint), miközben a márka második legolcsóbb autója a lépcsős hátú Cobalt (Kalos-leszármazott) 146 455 000 szonért (négymillió forint). A gyár szívesen megtartaná a típust 2026 után is, de muszáj váltani, mert nincs értelme fejleszteni a típuson, ami még mindig 0,8 literes, karburátoros benzinmotorral készül.

Az új generációs modell egy három üléssoros autó lesz, valószínűleg a General Motors kínai leányvállalatától, a Wulingtől származik majd egy kompakt egyterű formájában. A részletek, köztük a konkrét típusszám, jövőre kerülnek nyilvánosságra. Az már biztos, hogy az utód egy Euro 5-ös benzinmotorral fog rendelkezni, és a gyártás előkészítésére százmillió dollárt fognak fordítani, melyből 50 százalékot helyi beszállítóktól szereznek be. Érdemes megjegyezni, hogy a Chevrolet nem zárja le teljesen a négy évtizedes Suzuki alapú modell történetét, hiszen a platós haszonjármű változata, a Labo, továbbra is gyártásban marad.

Related posts