A BYD nem csupán a szegedi gyárával igyekszik elkerülni a vámokat.


A BYD új fejezetet nyitott délkelet-ázsiai működésében, miután elindította elektromos autóinak exportját Thaiföldről Európába. Az első küldemény a Dolphin modell, amely már útra kelt a kontinens felé.

Első lépésként a BYD 959 Dolphin modelljét szállították Németországba, Belgiumba és Hollandiába a thai gyárából. A német szállítmány várhatóan körülbelül 35 nap alatt érkezik meg. Érdekesség, hogy a BYD thaiföldi üzemében eddig kizárólag a jobbkormányos változatokat állították elő, melyek a hazai piacra és más ázsiai országokba kerültek.

Az autógyártó most új irányt vett, hiszen kibővítette termelését a balkormányos modellek gyártására, ezzel is erősítve globális jelenlétét. Ez a lépés lehetőséget teremt a nagyobb rugalmasságra, ami várhatóan javítja a kapacitáskihasználtságot, amely jelenleg 50 százalék alatt mozog. A 2024-ben megnyitott üzem éves kapacitása 150 ezer jármű legyártására képes, azonban a Daily News Online értesülései szerint jelenleg havonta körülbelül 5000 autót készítenek, ami éves szinten 60 ezer járműt jelent.

A BYD-nek két oka is van arra, hogy felpörgesse thai üzemét. Egyrészt ahhoz, hogy a cég kimaxolhassa a helyi állami támogatásokat, helyben gyártott elektromos járművekkel kell kompenzálnia a kínai importját. A programból hátralévő négy hónapban a vállalatnak még közel 20 ezer járművet kell legyártania.

Az elektromos járművek Thaiföldről Európába történő exportjának másik előnye, hogy az autógyártó így megkerüli az EU által a Kínában gyártott elektromos járművekre kivetett különleges vámokat. Más autógyártók, mint például a SAIC/MG, szintén fontolgatják, hogy járműveiket Thaiföldről exportálják Európába Kína helyett - írja az electrive.com.

Related posts