Horner utódja komoly feladat elé néz, ahogy a főmérnök fogalmazott; elengedhetetlen, hogy megakadályozzák az agyelszívás folyamatát.


A Red Bull tapasztalt szakértője csalódott a hirtelen bekövetkezett csapatvezető-váltás miatt, és Laurent Mekies elsődleges feladatának azt tartja, hogy megőrizze a csapat egységét.

Paul Monaghan, a Red Bull főmérnöke, a közelmúltban kifejezte érzéseit Christian Horner távozásával kapcsolatban, aki húsz év elteltével búcsúzott a csapatvezetői pozíciótól. Monaghan, aki 2005 óta a csapat tagja, hangsúlyozta, hogy a Brit Nagydíjat követően kapott bejelentés mélyen megérintette és meglepte őt. Az ilyen hosszú együttműködés után a változás mindig sok érzelmet hordoz magában, és ez a helyzet sem volt másképp.

"Nem titkolom, hogy mélyen megrázott a hír. Rendkívül szomorú vagyok. Christian a karrierje jelentős részét ebben a csapatban töltötte. Együtt olyan sikereket értünk el, amelyek néhányak számára talán túlzóan nagynak tűnnek. De az, ami történt, már a múlté. Hálával tartozom Christiannak mindenért, amit a csapatért és értem is tett" - nyilatkozta az Autosportnak.

Laurent Mekies már több mint huszonöt éve van jelen az F1 világában, és pályafutása alatt az FIA-nál, valamint a Ferrari és a Red Bull csapatainál is betöltött vezető pozíciókat. Ennek ellenére Monaghan bizonyos aggodalommal tekint a francia képességeire, különösen annak fényében, hogy az utóbbi másfél év során számos tapasztalt csapattag távozott, és a csapat teljesítménye is kezdett elmaradni a megszokott szinttől a versenypályákon.

"Laurent igazán kihívásokkal teli helyzetbe került. Évek óta ismerem, és mindig is lenyűgözött az emberi oldalával és intelligenciájával. Most elengedhetetlen, hogy egyben tartsuk a csapatot, hiszen kilenc másik istálló készül arra, hogy szembeszálljon velünk. Ha elhatározzuk, hogy ringbe szállunk, azt csakis közösen, csapatszellemben tehetjük. Laurent elkötelezetten dolgozik azon, hogy ebbe az irányba haladjunk, és hiszem, hogy sikerülni fog." - fejezte be optimistán a főmérnök.

Mekies másfajta felelősségi területeket határozott meg magának, eltérően attól, ahogyan Horner az egész istálló működését irányította. Ezt Helmut Marko osztotta meg a Belga Nagydíj hétvégéjén.

Related posts