Az "IB Continuum" iskola Debrecenben egy különleges intézmény, amely a nemzetközi baccalaureátus (IB) program keretében nyújt oktatást. Az iskola célja, hogy a diákokat felkészítse a globális kihívásokra és lehetőségekre, lehetővé téve számukra, hogy a sa
"Úgy vélem, hogy a szorgalom gyakran háttérbe szorul a tehetség csillogása mellett, pedig valójában rendkívüli értékkel bír."
Az International School of Debrecen (ISD) az első olyan magyarországi IB (International Baccalaureate) iskola, amelyik nem a fővárosban vagy annak közelében található. Ezek szerint volt igény nemzetközi iskolára vidéken, ebben az esetben Debrecenben és környékén?
Teljesen egyetértek. Budapesten a nemzetközi iskolák sokfélesége és versenyképessége szembetűnő, míg a mi térségünkben, több száz kilométeres körzetben, nem található hasonló intézmény. Éppen ezért tapasztalható, hogy sokan hajlandók akár nagy távolságokat is megtenni, hogy ide járhassanak, még a határon túlról érkezők is. Ráadásul az, hogy nálunk működik egy nemzetközi iskola, jelentős mértékben hozzájárul a régió fejlődéséhez. Az utóbbi időszakban számos új munkahely jött létre, és jelentős külföldi befektetések érkeztek, például kínai és dél-koreai cégek részéről. Mindez nem valósulhatott volna meg az iskola jelenléte nélkül, amely elengedhetetlen a külföldi családok betelepüléséhez.
Mennyi diákkal kezdődött az iskola éve, és hány tanuló látogatja most az intézményt?
A 2019-es nyitáskor 54 diákkal indultunk, és azóta hatalmas fejlődésen mentünk keresztül: mostanra körülbelül 368 tanulónk van, akik 40 különböző országból érkeztek. A valódi növekedés a 2022/23-as tanévben vette kezdetét, amikor is a helyi fejlesztések zöld lámpát kaptak, és a környéken működő nemzetközi cégek vezetői, valamint munkatársai is ide költöztek. Ennek eredményeként a diákjaink száma robbanásszerűen emelkedett: míg 2022-ben még csak 155 tanulónk volt, mostanra már komolyan fontolóra vesszük az épületeink bővítését a folyamatosan növekvő létszám miatt.
Mi inspirálta önt arra, hogy az intézmény igazgatói pozíciójára pályázzon? Milyen tapasztalatok és élmények vezettek ehhez a fontos szerephez?
Korábban két évet töltöttem nemzetközi iskolákban Gambiában, nyolc évet a Fülöp-szigeteken, öt évet pedig Szaúd-Arábiában. Ezt követően érkeztem Magyarországra, ahol először az ISD középiskolájának igazgatójaként dolgoztam, aztán, mivel korábban jelentős tapasztalatot szereztem nemzetközi iskolák működtetésében - többek között én vezettem be az IB (International Baccalaureate) programot - röviddel az érkezésem után kineveztek a teljes intézmény igazgatójává.





